WIADOMOŚCI

BMW, Ferrari i Toyota rozpoczynają testy w Bahrajnie
BMW, Ferrari i Toyota rozpoczynają testy w Bahrajnie
Wczoraj zespół Red Bull zaprezentował na torze w Jerez swój nowy bolid, a dzisiaj na dobre rozpoczęły się kolejne przedsezonowe testy. Ekipy F1 podzieliły się na dwa obozy. Część postanowiła pozostać w Europie i testować w chłodniejszym klimacie w Jerez, a część pojechała na Bliski Wschód do Bahrajnu, licząc na lepszą pogodę.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Na kosztowne testy w Bahrajnie zdecydowały się zespoły: Ferrari, Toyoty i BMW Sauber. Pierwszy dzień testów w Bahrajnie rozpoczął się z dwugodzinnym opóźnieniem ze względu na słabą widoczność. Jak tylko mgła ustąpiła kierowcy w sprzyjających warunkach mogli kontynuować sesję. Najszybszym zawodnikiem na torze Sakhir okazał się dzisiaj Timo Glock z Toyoty. Niemiec przejechał dzisiaj 79 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas 1:33,501.

Nieco ponad 0,1 sekundy stracił do zawodnika Toyoty Felipe Massa, który powrócił za kierownicę Ferrari F60.

Na trzecim miejscu z czasem 1:33,702 znalazł się Robert Kubica, który dzisiaj przejechał 95 okrążeń, pracując nad ustawieniami nowego F1.09. Polak zaraz po przerwie obiadowej zmuszony był jednak do zatrzymania się na torze z powodu awarii mechanicznej. Dopiero po naprawie bolidu Polak mógł kontynuować testy.

Robert Kubica po pierwszym dniu testów powiedział: „To był pierwszy raz kiedy mogłem poprowadzić nowy bolid w ciepłych warunkach. Nauczyliśmy się sporo na temat zachowania się bolidu w takich warunkach, więc ogólnie był to dobry dzień.”

Robert Kubica będzie kontynuował prace na torze Sakhir jutro i w czwartek. W piątek zmieni go Christian Klien.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
dick777

10.02.2009 17:29

0

Jeśli wyniki tych pierwszych testów w Jerez i Bahrainie cokolwiek znaczą, to zapowiada się arcyciekawy sezon.


avatar
mirekmiras

10.02.2009 17:30

0

No to jest pierwsza awaria w BMW, miejmy nadzieję, że ostatnia.


avatar
Kenjiro

10.02.2009 17:30

0

W sumie różnice nieznaczne, martwi trochę "awaria mechaniczna" F1.09, ale mam nadzieję, że to nic poważnego.


avatar
radish

10.02.2009 17:31

0

testy jak testy,wiemy ze nic nie wiemy- bwm zaslona jak przed rokiem,toyota bez kersu


avatar
GawoLoveKubica

10.02.2009 17:34

0

Spokojnie.. Toyota testowała własnie bez KERS.. Jak mówi radish zespoły mogą robić zasłony jak przed rokiem.. Ta awaria też może byc nie jaką zasłonką... Spokojnie. Australia pod koniec marca. I WSZYSTKO BEDZIE JASNE :)


avatar
mirekmiras

10.02.2009 17:41

0

Awaria chyba niezbyt poważna, bo raczej szybko została usunięta, skoro Robert zdążył wykręcić 95 kółek.


avatar
elin

10.02.2009 17:48

0

GawoLoveKubica- wszystko będzie jasne nie w Australi, tylko po Abu Zabi-01.11. ;)


avatar
sowus777

10.02.2009 17:50

0

ja myśle żę bmw robi sobie zasłone z tą awarią, toyota jest dobra ale ferrari i bmw mają jeszcze zapas


avatar
GawoLoveKubica

10.02.2009 17:53

0

Nie no elien jasne jasne ze poAbu Zabi to juz wszystko bedzie jasne , ale w Australii wstępnie będziemy wiedzieli jak kto przepracował mniej więcej zimę ;)


avatar
hipcio

10.02.2009 18:06

0

BMW znowu coś kombinuje


avatar
hipcio

10.02.2009 18:08

0

BMW pewnie znowu jeżdziło na pełnym baku


avatar
hipcio

10.02.2009 18:17

0

czemu nic nie piszecie?


avatar
Shallan

10.02.2009 18:24

0

Ważne, że są warunki do testowania. Ekipy w Jerez marnują czas.


avatar
dick777

10.02.2009 18:28

0

Niezłe czasy jak na nową specyfikację. Robert miał w ubiegłym roku 1,33.096, kiedy zdobywał Pole Position.


avatar
hipcio

10.02.2009 18:38

0

ale wtedy robert jechał praktycznie z pustym bakiem


avatar
Rapidoo

10.02.2009 18:45

0

Troche dziwnie wyglądają mechanicy w tych gumowych rękawicach "Gotowi na Wszysko Mechanicy" , a Vettel jak miał awarię na torze to wyskakiwał z bolidu jak z procy żeby go nie popieściło - ach ta technologia XI wieku


avatar
SSack

10.02.2009 18:54

0

Prawda jest taka, że BMW w zeszłym sezonie odstawało na testach o wiele bardziej od czołówki. Jeśli teraz stosują dalej swoje sztuczki z maskowaniem to chyba nie jest źle.


avatar
el_diablo

10.02.2009 18:55

0

0.2 s roznicy BMW z KERS do Toyoty bez to chyba dobrze


avatar
ryba17

10.02.2009 19:01

0

Nie wiem czemu ale mam przeczucia,że to w tym sezonie z powodu KERS'u Heidfeld będzie lepszy oby nie.. a testy dobrze Robert był nawet pierwszy.


avatar
dick777

10.02.2009 19:04

0

hipcio, w trzeciej części kwalifikacji nikt nie jeździł z pustym bakiem. W pierwszej i drugiej części, owszem.


avatar
walerus

10.02.2009 19:07

0

no wyniki frapujące - znów strategie zespołów nieodgadnione - Robert znów szczery - a toyota mimo wszystko bardzo ładnie......


avatar
niza

10.02.2009 19:07

0

małe różnice czasowe, hmmm, fajnie :)


avatar
Punksnotdead

10.02.2009 19:12

0

Lipa że najsłabszy czas należy do Roberta, ale skoro on twierdzi że jest dobrze, to pewnie jest :)


avatar
alepski

10.02.2009 19:23

0

ehhh testy i czasy testów... faktycznie wiele to pokazuje:/ Gdyby podane zostały takie czynniki jak: ilość paliwa w baku, rodzaj ogumienia, cel testu, użycie KERS i wiele innych to może i dałoby się porównywać wyniki uzyskane przez poszczególne zespoły... a tak? to tylko zestawienie cyferek... Zgadzam się ze stwierdzeniem, że dopiero Australia pokaże kto się w zimie napracował a kto się byczył


avatar
Bobekman

10.02.2009 19:29

0

zgadzam się Punksnotdead: Jak Robert mówi że jest dobrze, to tak jest, (nie to co Małysz, jest dobrze a wyniki...). Alepski. Powiedz mi a chciałbyś znać ilość paliwa w baku? bo ja z pewnością nie. To tak samo jakby trenerzy drużyn zespołowych ogłaszali jaką będą mieli strategię na mecz.


avatar
Budyn_F1

10.02.2009 19:39

0

Oby ostatnia awaria ale nie ma czego sie martwic wszystko mniejmy nadzieje bedzie dobrze mysleze bolid F1.09 jest dobrze przygotowany na ten sezon bez wzgledu na czasy dzisiejszych testow.


avatar
tomaszek f1

10.02.2009 19:51

0

kubica nie marudzi nie narzeka wiec BMW pewnie w swoim st7ylu jak zawsze przy testach i traningach ukrywa atuty


avatar
Lord_Darnok

10.02.2009 19:59

0

Nick nie testuje??


avatar
Rapidoo

10.02.2009 20:05

0

W ubiegłym roku BMW miało problemy na testach ze skrzynią czy hydrauliką , także lepiej jak je mają na testach niż później. Wydaje mi się że Renault poszło bardzo ryzykowną drogą z tym frontem możliwe że kryje on baterie z akumulatorem i będą mogli w czasie wyścigu zmieniać strategie wraz z wymianą nosa np. podczas mokrego Grand Prix wymienią nos , opony i będzie lżej a mocy i tak nie zabraknie jak wiemy -- coś tak se wykombinowałem poprostu coś jest za szeroki i za głęboki ten nos , szczególnie w przypadku gdy większość poszła w tak filigranowe fronty.


avatar
Skoczek130

10.02.2009 20:09

0

No czasy są bardzo wyrównane, więc na razie nie można nic wywnioskować. Ponoć tylko Toyota nie jeździł z KERS, ale nie dam sobie ręki odciąć.


avatar
quick B

10.02.2009 20:20

0

Bardzo blisko byli dzisiaj. Niestety ciężko coś o tym powiedzieć.


avatar
Dagmara_W

10.02.2009 20:50

0

czasy w miare wyrownane a bmw i tak ostatnie ale testy testami i nie warto brac czasow pod uwage . martwi mnie tylko ta usterka bo wkoncu w tamtym sezonie bmw bylo niezawodne... ja juz chce ten sezon i zobaczyc jak naprawde jest z silami szybkoscia i niezawodnoscia..


avatar
elin

10.02.2009 20:55

0

alepski- po tych wszystkich zmianach w przepisach, to w Australi jest wielka szansa na powtórkę z zeszłego sezonu, więc raczej nie ma co liczyć że już w pierwszym GP będzie wiadomo jak są przygotowane zespoły


avatar
BMWbmw

10.02.2009 23:14

0

BMW dzisiaj jezdziło z takimi spojlerkami przy wlotach do chłodnicy jak ma ferrari. BMW tak samo jak ferrari przymocowało do tego lusterka


avatar
krysman

10.02.2009 23:19

0

Znawcy,znawcy,znawcy a ja nic nie naoisze!


avatar
m_bialek78

10.02.2009 23:28

0

Czyli co Rapidoo BMW też ma KERS w nosie?Całkiem ciekawe spostrzeżenie.


avatar
m_bialek78

10.02.2009 23:31

0

Tak BMWbmw.Jakis koleś na F1fanatic napisał, że być może BMW poszło juz tak do przodu, że testuje sobie pomysły innych teamów.:)))


avatar
morek150

11.02.2009 00:32

0

to ze czasy sa wyrównane to znaczy ze kazdy jechał na maxa , 2s na torze na którym aero grało małą role, czyli w takiej australi albo hiszpanii to bedzie z 5 sekund


avatar
Rapidoo

11.02.2009 09:49

0

m_bialek78 Poprostu przy takich zmianach , zawsze mozna zrobić duży krok do przodu jak się ma wizję i przedewszystkim mniej do stracenia , gorzej McLaren który broni swojej silnej pozycji i z zasady musi postępować konserwatywnie. Będzie ciekawie , napewno każdemu wydaje się że wykonał niezłą prace i ma asa w rękawie w postaci jakiegoś systemu , możliwości zmian strategi podczas wyścigu czy podejścia do nowego nowego tematu w całkiem nieszablonowy sposób ,Poprosu każda nowa regulacja zamyka drzwi ale i uchyla inne .


avatar
m_bialek78

11.02.2009 10:47

0

Dokładnie.Jedno mnie martwi.Renault i BMW wydaje się że poszli podobną drogą jeśli chodzi o aero.A wczorajsze czasy były najgorsze.Pewnie to za szybko żeby wydawać opinię ale serce postukało mi szybciej.:)


avatar
Orus

11.02.2009 11:10

0

Moje zdania jest taki: BMW F1.09 to kolejna zmodyfikowana wersja F1.08B. Bolid ten jest juz "przetestowany". Zobaczcie, Renault i BMW poszło podobną drogą - szeroki toporny nos - jak dobrze wiemy renia ma kłopoty ze swoim bolidem co mnie troche martwi. Wg albo Bmw robi zasłone dymną i w nastepnych, ostatnich testach wprowadzi ostatnie modyfikacje i zrobią z niego brawdziwa bestie albo f1.09 pozostanie takie jak jest i bedzie okupywał miejsca ok 6-10;/ Nie zgadzam się tez ze w prostocie tkwi piękno. F1 to maksymalne naginanie przepisów. Brak wszystkich skrzydełek mial na celu strate docisku wię zespoły chcac odzyskac docisk musialy to jakos obejsc ( patrz mini rogi RBR5). W Bmw tego nie widac. Toporna wyscigówka bez polotu. Mam nadzieje ze to tylko zasłona dymna...


avatar
m_bialek78

11.02.2009 12:20

0

F109 nie jest toporne>ja patrzę na to z innej strony.Wystarczy poczytać oryginalna stronę BMW a dowiesz się, że taki profil nosa najlep[iej wypadał w testach aero.Podejrzewam, że sam nos ma pełnić funkcję aerodynamiczną i dawać większy docisk na przednią oś.Tego rozwiązania nie mają oprócz Renault pozaostali.Jak już wcześniej napisałem BMW testuje inne roziązania, np mocowanie lusterek co daje mini skrzydło na boku.Kiedy inny wychwycili to rozwiązanie przy prezentacji Ferrari i ich rzecznik powiedział , że nie pełni ono żadnej funcji aero -jasne;))Moim skromny zdaniem albo BMW okaże się najlepszym autem z Renault albo będzie klapa i będą jeżdzić za TorroRosso.Lub Beemka przetestowała sobie tą gołą "skorupę" a teraz mając jeszcze czas będzie dodawać jakieś szczegóły i bolid stanie się bardziej finezyjny.


avatar
m_bialek78

11.02.2009 12:25

0

Słowa Kubka się potwierdzają.KERS może ale nie musi dawać przewagi ,czasem może przeszkadzać.Patrz wczorajsze testy-Toyota jako jedyna jeździła bez KERS i była pierwsza.


avatar
ptasior

11.02.2009 12:29

0

@Orus - wg Ciebie BMW testuje teraz inne rozwiązania niż będą mieć w Australii tylko dla "zasłony dymnej"? Nie uważasz, że to nie ma sensu? Nikt nie bawi się w takie rzeczy, rok temu BMW też nie robiło "zasłony dymnej", tylko niektórzy sobie dorobili taką ideologię...


avatar
Shallan

11.02.2009 12:45

0

Połowy tego, co będzie miało wpływ na osiągi w sezonie 2009 nie widać, więc wyciąganie wniosków o osiągach na podstawie wyglądu samochodów jest trochę śmieszne.


avatar
Orus

11.02.2009 14:30

0

nie wiem czy testuje... Mam nadzieje ze maja jeszcze cos w zanadrzu. W ostatnim roku szybko zgrali bolid a pozniej nie byli w stanie go znaczaco ulepszyc. Koncówka sezonu to juz 4-5 siła. Oby nie była tak w tym roku, a wiemy ze BMW prace zaczeło nad f1.09 dawno dawno temu wiec de facto powinno byc one najbardziej posunięte... Niestety nie widzimy jakis udziwnien i postepowosci ;/ RedBul wypada o niebo lepiej. A jak bedzie w australi i dalszych wyscigach to nie wprost przewidziec ;p


avatar
tt16

11.02.2009 14:35

0

Widać że bolidy z zeszłego sezonu są szybsze. Robert w Q3 kiedy zdobywał PP mial czas 1:33,096 No ale to tylko testy. Zobaczymy kto bedzie rzadzic w sezonie 2009 bo jak widzimy na testach te roznice nie sa duze. Bedzie bardzo ciekawie juz w pierwszych Qualach i wyscigach.;D


avatar
lukasz1

11.02.2009 15:53

0

Bmw zawsze na testach było najczęściej na 6-14 miejscach, a w wyścigach(nie licząc Heifelda) byli zaraz za a czasami przed Ferrari i McLarenami.


avatar
Xig

11.02.2009 15:55

0

Co do KERS w nosie Renault, na F1.com jest zdjecie: http://www. formula1. com/ photos/ 597x478/ manual/ djm0910fe17.jpg Tyle dokladnie kryje sie w ich nosie. Znawca nie jestem, moze ktos inny sie wypowie. :>


avatar
leo_

11.02.2009 21:31

0

Jeździli z KERSem, ale czy w pełni go wykorzystywali?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu